هفته کتاب وکتابخوانی
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنران :آقای حسینی
جلسه سوم موضوع :ادعای تفضیلی قرآنیون وپاسخ به آن
دشمنان اسلام :1- مشرکین 2-قریش 3-یهود
هدف:نابودی وجدایی انداختن بین آیات وروایات ونابودی احادیث با مقابله کردن (حسبنا کتاب الله ) و اعتبار احادیث را از بین بردن وآن را خدشه دار کردن
تضعیف احادیث برابر است با تضعیف اسلام ودین
-ادعاهای قرآنیون :1- قرآن کامل است ولسان عربی مبین است . 2- قرآن نیاز به مفسر ندارد
-پاسخ به شبهه قرآنیون: جواب 1- احکام کامل است یعنی تمام حلال وحرام ها باید در قرآن امده باشد اگر ما چیزی در خارج داشته باشیم که در قرآن در مورد حلال وحرام بودنش نیامده باشد پس ان وقت می گوییم قرآن کامل نیست .(استفاده کردن از گوشی،چند رکعت نماز خواندن ؟………) بگو در کجای قرآن امده است پس همه چیزدر قرآن نیامده است کامل بودن یعنی احکام حلال وحرام
جواب 2- منظوراز قرآن یعنی چه ؟غیراز این است که میخواهیم مخاطب قرآن را بفهمیم؟ما قرآن را میخوانیم تا منظور خدا را بفهمیم پس چگونه مامنظورخداوند را بفهمیم ؟ مثال :کلمه ی عین 70 معنا دارد اگر کسی وارد شود و بگوید عِین!مااز کجا بفهمیم که منظورش چه بوده است ؟تنها راه این است که برویم از خودهمان شخص بپرسیم که منظور تو چه بوده است ؟خداوند فرموده است :الم ،ما چگونه بفهمیم که منظور خداوند چیست ؟ تمام چیزهای که ما انسان ها میگویم :صرف یک احتمال است پس باید به خود خداوند رجوع کنیم ومانیاز داریم به یک مفسر الهی که خود خداوند ان را انتخاب کرده باشد . بنابراین ما میخواهیم ،منظور خداوندرا بفهمیم ،که تنها راه رجوع به مفسر الهی است .
آیه 44 سوره نحل «ماقرآن را بر تو نازل کردیم که تو تبین کنی وتوضیح بدهی برای مردم »
با توجه به این ایه 2 نکته برداشت میشود :1- قرآن نیاز به مفسر مبین دارد 2- مفسر قرآن پیامبراست
آیه 64 سوره نحل «ما قرآن بر تو نازل نکردیم مگر اینکه تو تبین کنی انچه را که در این قرآن اختلاف میشود»
با توجه به این آیه :1- در قرآن اختلاف میشود واختلاف وجود دارد 2- مرجع حل قرآن پیامبر است
در نتیجه ان چیزی که شما برداشت کردید مابرداشت نکردیم واین برداشت های متفاوت یعنی اینکه اختلاف نظر وجود دارد خود قرآن نیز میفرماید در زمان اختلاف ،باید به پیامبر رجوع کنیم.پس شما باید تمامی ایات قرآن را قبول کنید
عرفان های کاذب :توسط دشمن ساخته شده اند خصوصایهود وصهیونیست
راه ورود عرفان های کاذب :1- در مرحله ی اول اصل شان اهل بیت صلوات الله علیه را منکر میشوند ومیگویند ما شمارا به خدا می رسانیم (اهل بیت برای 1400 سال پیش هستند ودیکر کابرد امروزی ندارند )
2-انحصار هدایت را از بین بردن :اهل میتوانند هدایت کنند ما هم میتوانیم هدایت کنیم.
هفته کتاب وکتابخوانی
بسم الله الرحمن الرحیم
رئیس بنیاد امامت یزد:
تغییر باورو عقیده در انسان موجب عوض شدن همه چیز در انسان می شود .
رئیس بنیاد امامت یزد،تغییر عقیده و باور را موجب عوض شدن همه چیزدرانسان دانست.
به همت معاونت پژوهش،مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)یزد،نشستی با عنوان فرقه شناسی با حضور حجت الاسلام حسینی،رئیس بنیادامامت یزد و استاد حوزه در جمع طلاب این مدرسه برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی، تغییرعقاید و باورها انسان را موجب عوض شدن همه چیز او دانست و ادامه داد: تغییر عقاید از راههای ایجاد فرقه ها ی جدید و احیای ادیان گذشته اتفاق می افتد وشبهه افکنی باعث تضعیف عقیده شخص و زمینه ساز خروج او از مکتب تشیع می شود.
وی هدف شیطان و دشمنان اسلام را دور شدن از صراط مستقیم دانست و افزود:صراط مستقیم یعنی اینکه ما از امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف)تبعیت و اطاعت داشته باشیم و برای تعجیل در ظهور ایشان اقدام نماییم.
مسئول بنیاد امامت یزدازجمله اقدامات دشمن برای براندازی اسلام را محدود کردن مسلمانان به دعا خواند و خاطنشان ساخت:دشمنان درحال القاکرد این تفکر هستند که نباید امام زمان(ارواحنا فدا)اسلام و مکتب تشیع کاری داشت وبایدخودتان بروید به دنبال برقراری عدالت و…..شماخودمحورهستید
وی به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اشاره نمود وتصریح کرد:مهمترین جهاد برای طلاب واقشار مذهبی دفاع از دین مبین اسلام و مبارزه با شبهه است و در مرحله اول باید بنیه اعتقادی خود را تقویت نمود،تادچارتزلزل در عقاید نشویم وشبهات پایه های اعتقادی ما راسست نکند.
حجت الاسلام حسینی در پایان اطاعت و پیروی از خداوند منان و خلیه الله را که همان معصومین علیهم السلام هستند،اطاعت از خود خداوند دانست و یادآورشد:برای رسیدن به خدا باید از کانال خلیفه الله واردشد،چرا که آنان واسطه میان خالق و مخلوق هستند و عدم تبعیت از آنان ،نوعی توهین به خداوند منان وخلیفه الله می باشد.
هفته کتاب وکتابخوانی
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد حوزه :
- بعضی از کتاب ها را باید عمیق خواند ونکته برداری نمود
- استاد حوزه در معرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قران طلاب را به مطالعه عمیق و نکته برداری از این کتاب توصیه
- به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (سلام الله علیها )یزد ،نشستی با موضوع تبیین ومعرفی کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی در قران و همچنین فرمول هایی برای بهار خواندن ، به حضور حجت السلام علوی ،استاد حوزه ،نویسنده وپژوهشگر درجمع طلاب این مدرسه برگزار شد .
-حجت السلام علوی بامعرفی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قران و توصیه و سفارش طلاب به خواندن این کتاب ارزشمند ادامه داد :با توجه به محتویات و مطالب ناب الهیات اجتماعی ، از توصیه تا جامعه توحیدی را برای این کتاب برگزید .
- وی در بیان شیوه های مطالعاتی ،کتاب ها را به سه دسته تقسیم نمود و خاطر نشان ساخت :بعضی از کتاب هارا نیازی نیست بخریم ،بلکه می توان ان هارا امانت گرفت و مطالعه نمود ،دسته دیگری از کتاب هارا باید خرید و خواند ، اما یک دسته از کتاب ها به قدری ارزشمند هستند و مطالب مفید وعمیقی دارند که علاوه بر خریدن وخواندن ،باید به اصطلاح انها را خورد یعنی چندین مرتبه با تمرکز دقت خواند ونکته برداری نمود .
- استاد حوزه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی را ان دسته از کتاب هایی دانست که نیاز به مطالعه عمیق وحاشیه نویسی دانست ویاداورشد :مقدمه این کتاب بسیار مهم می باشد ، زیرا 10 ویژگی خاص ومنحصر به فرد این کتاب در مقدمه اش ذکر شده است .
- وی یکی از ویژگی های خوب این را انس بیشتر با قران کریم بیان نمود و تصریح کرد :طرح کلی تدبر در قران در این کتاب بیان شده است و مطالعه این کتاب مفید کمک میکند تا مفاهیم دینی و نسبت های انها را بهتر بشناسیم .
- حجت السلام حسینی ، کتاب شرح اسم را تکمیل کننده کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قران بیان نمود وافزود : در کتاب شرح اسم ،کتاب خون دلی که لعل شد بسیار مفید است زیرا درکتب روش های خوب کلاسداری بیان شده است و همچنین مطالعه کتاب انسان 250 ساله که از سخنرانی های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)گرد اورد شده است و کتاب هم رزم های حسینی از دیگر توصیه های این نویسنده به طلاب بود .